Jestem psychologiem i psychotraumatologiem. Specjalizuję się w terapii osób po przeżyciach traumatycznych. W pracy szczególną uwagę kieruję na ciało i funkcjonowanie układu nerwowego. W swojej praktyce łączę różne podejścia terapeutyczne m.in.: Somatic Experiencing, NARM, Bodynamic, SOMA Embodiment, Brainspotting i EMDR. Z pomocy mojej korzystają osoby z PTSD, Complex PTSD, zaburzeniami dysocjacyjnymi i lękowymi, depresją, nerwicą, bólami i chorobami psychosomatycznymi.
jestem w trakcie certyfikacji czteroletniego szkolenia z psychoterapii somatycznej Bodynamic Practitioner (Somatic Developmental Psychology). Niniejsze podejście kierowane jest do osób, które zmagają się z wpływem traumy relacyjnej / rozwojowej na obecne życie. Uczę się również metody ISP (Integral Somatic Psychology) stworzonej przez dr Raja Selvam.
Wiedzę specjalistyczną uzyskałam
w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS) w Warszawie. Jestem absolwentką psychologii o specjalności psychologia kliniczna oraz studiów podyplomowych z psychotraumatologii. Ukończyłam również studia podyplomowe na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie nadające specjalistyczne uprawnienia w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę uczestnicząc w niezbędnych dla mojej pracy kursach, szkoleniach i konferencjach.
Doświadczenie zawodowe
Do niedawna pracowałam w Ośrodku Dziennej Rehabilitacji Neurologicznej w Warszawskim Szpitalu dla Dzieci ; wcześniej w Domu Dziecka i Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Odbyłam również staże w Ośrodku dla Dzieci z Autyzmem Fundacji Synapsis, Szpitalu Psychiatrycznym dla Dzieci w Józefowie oraz Szpitalu Specjalistycznym MSWiA w Otwocku, na Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych, zajmującym się terapią zespołu stresu pourazowego (PTSD) w nurcie poznawczo – behawioralnym.
Od 2016 roku prowadzę prywatną praktykę, w której skupiam się głównie na przetwarzaniu zdarzeń traumatycznych, budowaniu zasobów i poprawianiu samoregulacji; wykonuję także badania neuropsychologiczne. Prowadzę także konsultacje i terapię on-line.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR oraz Polskiego Stowarzyszenia Somatic Experiencing. Swoją pracę poddaję superwizji.
Ukończyłam specjalistyczne szkolenia
W PODEJŚCIU SOMATYCZNYM:
Somatic Experiencing - Terapia Traumy metodą Petera Levine (261 godz.)
Bodynamic Foundation Training - roczny kurs psychoterapii somatycznej ukierunkowanej na pracę z traumą rozwojową i samoregulację (220 godz.).
Dotyk w NARM™ - roczny kurs (60 godz.) prowadzony przez Michaela Mocrusa
SOMA - Embodiment - dwuletni kurs pracy z dotykiem przeznaczony dla terapeutów Somatic Experiencing prowadzony przez Sonię Gomes (120 godz. )
Wstyd i poczucie winy w ujęciu neuroafektywnym ( warsztat - 32 godz. prowadzony przez Marianne Bentzen)
Praca z seksualnością i traumą seksualną. 3 - dniowy warsztat prowadzony przez Ariel Giarretto
W PODEJŚCIU EMDR:
Certyfikat EMDR Europe i wiele dodatkowych szkoleń w niniejszym podejściu, m.in.: EMDR w pracy z zaburzeniami osobowości i samookaleczaniem się; Trauma złożona i dysocjacja; Zaburzenia odżywiania; OCD, Ataki Paniki, Fobie i Depresja w podejściu EMDR; Terapia złożonego PTSD; Praca z częściami z dysocjowanymi; (około 289 godz.)
INNE:
Szkoła Psychoterapii Psychoz (90 godz.)
Głosy. Przewodnik terapeuty (20 godz.)
Zaburzenia konwersyjne (20 godz.)
Brainspotting Faza 1, 2 i 3 - (72 godz.)
Rok z terapią poznawczo – behawioralną dzieci i młodzieży (240godz.)
Diagnoza i wsparcie dziecka wykorzystywanego seksualnie oraz jego rodziny (130 godz.)
Więź jako czynnik chroniący rozwój (40 godz.)
Trauma u niemowląt i małych dzieci 0-5 lat (40 godz.)
Warsztat: Teoria Poliwagalna, oksytocyna i neurobiologia miłości - 12 godz.
Somatic Experiencing w pracy z dziećmi
Somatyczne i behawioralne maski poważnych problemów emocjonalnych w wieku rozwojowym (25 godz.)
Tajemnice okaleczonego soma i psyche – zachowania autoagresywne (25 godz.)
Zespół Aspergera w teorii i praktyce klinicznej
Zastosowanie teorii poliwagalnej w praktyce terapeutycznej
Jak postępować z dziećmi z zaburzeniami przywiązania w rodzinach adopcyjnych i zastępczych? Praca w oparciu o więź (20 godz.)
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie (24 godz.)
Dyspraksja – diagnoza i terapia
"Paradoksalnie, im usilniej staramy się zmienić siebie, tym bardziej powstrzymujemy zaistnienie zmiany. Z drugiej strony, im bardziej pozwolimy sobie w pełni doświadczać tego, kim jesteśmy, tym większa jest możliwość zmiany"
www.mentesana.pl korzysta z zewnętrznych technologii śledzących: Google Analytics i Facebook Pixel. Informacje na temat ich Polityk Prywatności można znaleźć na wymienionych stronach internetowych.