Aktualności

14.06.2018
Dziecko przysposobione

Dziecko przysposobione (adoptowane) często ma już za sobą doświadczenie walki o przetrwanie. Mogło doświadczyć jednorazowego traumatycznego wydarzenia lub funkcjonować przez kilka lat w zagrażającym dla niego środowisku. Zarówno jednorazowa trauma jak i chroniczny stres prowadzą do zmian w fizjologii ośrodkowego układu nerwowego. A więc, mózg dziecka straumatyzowanego posiada inny skład biochemiczny od mózgu dziecka, które […]

Więcej >>
08.04.2018
Traumy z dzieciństwa a wystąpienie Złożonego Zespołu Stresu Pourazowego (Complex PTSD) w dorosłości

Koncepcja Złożonego Zespołu Stresu Pourazowego (Complex PTSD) pozwala wyjaśnić zmiany w funkcjonowaniu osób dorosłych doświadczających długotrwałego ekstremalnego stresu, mającego swoje początki głównie w dzieciństwie. Judith Herman nazwała nowo stworzoną jednostkę kliniczną Złożonym PTSD (Complex PTSD). Dalsze badania w tym zakresie, doprowadziły do rozwoju tej koncepcji. Zaczęto używać zamiennie nazwy Złożony Zespół Stresu Pourazowego (Complex PTSD) […]

Więcej >>
06.03.2018
Rola dysocjacji w czasie zdarzenia traumatycznego?

Dysocjacja jest mechanizmem obronnym, który pojawia się w chwili, kiedy organizm nie potrafi samodzielnie poradzić sobie z nadmiarem przytłaczających go bodźców podczas trwania zdarzenia traumatycznego. Wówczas dochodzi do oddzielenie wizualnych, emocjonalnych i somatycznych doświadczeń od obecnego, codziennego poziomu świadomości. Doświadczenia mogą  być oderwane jedno od drugiego, jak również od pojedynczej osobistej narracji.  Dysocjacja mechanizm obronny Van […]

Więcej >>
15.11.2017
Przywiązanie, a dorosłe życie…

W niniejszym artykule pragnę podkreślić ważność więzi w pierwszych trzech lat życia dziecka dla jego późniejszego rozwoju i funkcjonowania. W tym okresie niezwykle istotna jest więź pomiędzy dzieckiem, a opiekunem, którym najczęściej jest matka. Jakość tej więzi kreuje późniejszą osobowość i zachowania dziecka, a także ma znaczenie dla kształtowania się relacji interpersonalnych. Potrzeba więzi między opiekunem a dzieckiem […]

Więcej >>
15.11.2017
Rodzice są dobrzy, a ja jestem tym złym. Dlaczego dzieci biorą na siebie odpowiedzialność za błędy rodziców?

Osoby, które wiedziały, że pracowałam w Domu Dziecka i że jestem z zawodu też psychotraumatologiem często pytały się mnie „Jak to jest, że dziecko pomimo tylu zaznanych krzywd od rodzica pragnie do niego wrócić, potrzebuje jego bliskości?”. Uważam, że trafną odpowiedzią na to pytanie jest poniższy tekst: „każdemu dziecku potrzebna jest wiara w to, że […]

Więcej >>
26.02.2017
Dziecko z Zespołem Aspergera w szkole

Dziecko z diagnozą -  Zespół Aspergera (ZA) przejawia wiele trudności w szkole związanych z komunikacją, rozumieniem języka, które uniemożliwiają jemu rozumieć rówieśników i współdziałać z nimi. Jest przez nich nierozumiany, postrzegany, jako inny, dziwny i odrzucany. W przypadku, gdy jego trudności nie są z diagnozowane, to dość często spotyka się z dezaprobatą nie tylko rówieśników, […]

Więcej >>
Logo Mente Sana Studio Psychoterapii
Studio Neuropsychologii i Terapii Traumy
ul. Czarnieckiego 11/3
01-548 Warszawa
 Tel. +48 792 771 127
Wskazówki dojazdu
link do Google Moja Firma

RODO / Cookies

W celu zapewnienia moim klientom najwyższej jakości usług wykorzystuję na stronie pliki cookies.

Korzystanie ze strony mentesana.pl bez zmiany ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu.

Zmiany w plikach cookies mogą zostać wprowadzone w Twojej przeglądarce internetowej.

Ważne informacje

www.mentesana.pl korzysta z zewnętrznych technologii śledzących: Google Analytics i Facebook Pixel. Informacje na temat ich Polityk Prywatności można znaleźć na wymienionych stronach internetowych.

Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną

2016-2020 © Mentesana
Wsparcie techniczne synchronicity.one
chevron-up