Aktualności

20.07.2019
Wpływ traumatycznego przywiązania na rozwój prawej półkuli mózgu

Niniejszy tekst wyjaśnia znaczenie przywiązania na kształtowanie się prawej półkuli mózgu u dziecka.  Pomocny jest również w zrozumieniu zachowań dzieci, młodzieży a także dorosłych, u których na wczesnych etapach życia doszło do zaniedbania i maltretowania. Doświadczania te niekorzystnie wpływają na rozwój mózgu, a zwłaszcza jego prawej półkuli. Za co odpowiada prawa i lewa półkula mózgu? […]

Więcej >>
08.04.2019
Dorosłe Dzieci Alkoholików (DDA) a Complex PTSD

Niniejszy tekst jest częścią teoretyczną mojej pracy magisterskiej pt. Analiza zaburzeń pourazowych u Dorosłych Dzieci Alkoholików (DDA).  Mam nadzieję, że osoby dorastające w toksycznym środowisku (nie tylko alkoholowym) znajdą tutaj wiele odpowiedzi na dręczące ich pytania związane z aktualnym funkcjonowaniem psychicznym. Poniżej przedstawiłam główne czynniki, które wywierają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie rodziny. Mają one kluczowe […]

Więcej >>
12.01.2019
Trening wyrażania i regulowania emocji - wskazówki dla rodziców

Trening umiejętności wyrażania i regulacji emocji zaczynamy od: Krok 1. Psychoedukacja na temat emocji Na początku uczymy najmłodsze dzieci (3-4 letnie) podstawowych emocji (złość, radość, smutek i strach). Później stopniowo poszerzamy słownik emocji. Uczymy - skąd biorą się emocje i jaką rolę pełnią w naszym życiu. Pamiętajmy, że strach chroni nas przed niebezpieczeństwem, a lęk […]

Więcej >>
03.01.2019
Samouszkodzenia

Samouszkodzenia są formą autoagresji gniewnej (acting – in). Prowadzą one bezpośrednio do redukcji napięcia, spadku odczuwanego gniewu i ukojenia psychicznego. Osoba nieradząca sobie z bólem psychicznym wybiera ból fizyczny. Wewnętrznie czuje „przymus” dokonania samookaleczenia. Towarzyszy temu przeświadczenie, że w ten sposób poczuję ulgę w cierpieniu. Przedmiotem ataku staje się własne ciało, przy czym działanie pozbawione […]

Więcej >>
01.09.2018
Zaburzenia mowy u dzieci – afazja rozwojowa, afazja nabyta i SLI (specyficzne zaburzenia języka)

Tematem przewodnim niniejszego tekstu są zaburzenia mowy u dzieci pochodzenia mózgowego z prawidłowo funkcjonującym układem obwodowym i sprawnym aparatem artykulacyjnym. Zarówno w literaturze naukowej jak i praktyce klinicznej nie ma jednokierunkowego podejścia w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami mowy i języka. Problematyka diagnozowania zaburzeń mowy i języka Występuje wiele niezgodności w rozumieniu omawianej problematyki głównie pomiędzy […]

Więcej >>
18.07.2018
Znaczenie funkcji wykonawczych dla rozwoju emocjonalnego, poznawczego oraz behawioralnego u dzieci

Zasadniczą rolą funkcji wykonawczych jest sprawowanie kontroli nad rozwojem emocjonalnym, poznawczym i behawioralnym. Funkcje wykonawcze zaangażowane są niemal w każdą aktywność wykonywaną przez człowieka. Odpowiadają za celowe wykonywanie czynności we właściwej kolejności. Umożliwiają wyznaczanie celu, a następnie opracowanie i realizację planu jego realizacji. Ich zadaniem jest również powstrzymywanie się od zachowań niepożądanych, odraczanie reakcji oraz […]

Więcej >>
Logo Mente Sana Studio Psychoterapii
Studio Neuropsychologii i Terapii Traumy
ul. Czarnieckiego 11/3
01-548 Warszawa
 Tel. +48 792 771 127
Wskazówki dojazdu
link do Google Moja Firma

RODO / Cookies

W celu zapewnienia moim klientom najwyższej jakości usług wykorzystuję na stronie pliki cookies.

Korzystanie ze strony mentesana.pl bez zmiany ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu.

Zmiany w plikach cookies mogą zostać wprowadzone w Twojej przeglądarce internetowej.

Ważne informacje

www.mentesana.pl korzysta z zewnętrznych technologii śledzących: Google Analytics i Facebook Pixel. Informacje na temat ich Polityk Prywatności można znaleźć na wymienionych stronach internetowych.

Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną

2016-2020 © Mentesana
Wsparcie techniczne synchronicity.one
chevron-up