Archiwa

12.01.2019
Trening wyrażania i regulowania emocji - wskazówki dla rodziców

Trening umiejętności wyrażania i regulacji emocji zaczynamy od: Krok 1. Psychoedukacja na temat emocji Na początku uczymy najmłodsze dzieci (3-4 letnie) podstawowych emocji (złość, radość, smutek i strach). Później stopniowo poszerzamy słownik emocji. Uczymy - skąd biorą się emocje i jaką rolę pełnią w naszym życiu. Pamiętajmy, że strach chroni nas przed niebezpieczeństwem, a lęk […]

Więcej >>
03.01.2019
Samouszkodzenia

Samouszkodzenia są formą autoagresji gniewnej (acting – in). Prowadzą one bezpośrednio do redukcji napięcia, spadku odczuwanego gniewu i ukojenia psychicznego. Osoba nieradząca sobie z bólem psychicznym wybiera ból fizyczny. Wewnętrznie czuje „przymus” dokonania samookaleczenia. Towarzyszy temu przeświadczenie, że w ten sposób poczuję ulgę w cierpieniu. Przedmiotem ataku staje się własne ciało, przy czym działanie pozbawione […]

Więcej >>
01.09.2018
Zaburzenia mowy u dzieci – afazja rozwojowa, afazja nabyta i SLI (specyficzne zaburzenia języka)

Tematem przewodnim niniejszego tekstu są zaburzenia mowy u dzieci pochodzenia mózgowego z prawidłowo funkcjonującym układem obwodowym i sprawnym aparatem artykulacyjnym. Zarówno w literaturze naukowej jak i praktyce klinicznej nie ma jednokierunkowego podejścia w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami mowy i języka. Problematyka diagnozowania zaburzeń mowy i języka Występuje wiele niezgodności w rozumieniu omawianej problematyki głównie pomiędzy […]

Więcej >>
18.07.2018
Znaczenie funkcji wykonawczych dla rozwoju emocjonalnego, poznawczego oraz behawioralnego u dzieci

Zasadniczą rolą funkcji wykonawczych jest sprawowanie kontroli nad rozwojem emocjonalnym, poznawczym i behawioralnym. Funkcje wykonawcze zaangażowane są niemal w każdą aktywność wykonywaną przez człowieka. Odpowiadają za celowe wykonywanie czynności we właściwej kolejności. Umożliwiają wyznaczanie celu, a następnie opracowanie i realizację planu jego realizacji. Ich zadaniem jest również powstrzymywanie się od zachowań niepożądanych, odraczanie reakcji oraz […]

Więcej >>
29.06.2018
Terapia dzieci adoptowanych i wsparcie rodziców w budowaniu więzi

Niezwykle ważne dla zdrowia psychicznego i rozwoju dziecka przysposobionego jest zarówno przepracowanie traumatycznych doświadczeń związanych m.in.: z porzuceniem i zaniedbaniem jak i zbudowanie bezpiecznej więzi z rodzicami adopcyjnymi. Terapia dzieci adoptowanych - Warszawa Terapia powinna być ukierunkowana na pracę z dzieckiem i rodzicami.  Psychoedukacja rodziców dotycząca funkcjonowania dziecka po traumie rozwojowej jest niezwykle istotna w […]

Więcej >>
14.06.2018
Dziecko przysposobione

Dziecko przysposobione (adoptowane) często ma już za sobą doświadczenie walki o przetrwanie. Mogło doświadczyć jednorazowego traumatycznego wydarzenia lub funkcjonować przez kilka lat w zagrażającym dla niego środowisku. Zarówno jednorazowa trauma jak i chroniczny stres prowadzą do zmian w fizjologii ośrodkowego układu nerwowego. A więc, mózg dziecka straumatyzowanego posiada inny skład biochemiczny od mózgu dziecka, które […]

Więcej >>

2016- © Mentesana

Przy zabezpieczeniach i zarządzaniu stroną pomaga 41.pl